سازمان امور دانشجویان سامانه سجاد به منظور ارائه خدمات مختلف وزارت علوم، شامل امور دانشآموختگان، صدور گواهینامه برای دانشجویان داخلی، ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی، بورسیه و اعزام دانشجویان، سامانه سجاد را به آدرس portal.saorg.ir راهاندازی کرده است. متقاضیان این خدمات باید در این سامانه ثبتنام کرده و درخواست خود را ثبت نمایند.
تمامی دانشجویانی که در دانشگاههای داخلی و خارجی تحصیل میکنند، میتوانند از خدمات متنوعی که از طریق سامانه سجاد ارائه میشود، بهرهمند شوند. این خدمات شامل برگزاری آزمون زبان MSRT، امور دانشآموختگان، آزادسازی و ارزشیابی مدارک فارغ التحصیلان داخلی و خارجی، امور دانشجویان شاهد و… میباشد.
همه دانشجویان در حال تحصیل، دانشآموختگان، و اعضای هیئت علمی دانشگاههای داخلی کشور میتوانند با مراجعه به سامانه سجاد به آدرس portal.saorg.ir، بدون نیاز به حضور فیزیکی، از خدمات این سامانه به صورت آنلاین بهرهمند شوند. در ادامه این مقاله از دیجی کورو، به منظور اطلاعرسانی و تسهیل روند ثبتنام در این سامانه، راهنماییهای لازم برای ورود به سامانه سجاد وزارت علوم و معرفی این سامانه ارائه شده است.
سامانه سجاد وزارت علوم portal.saorg.ir
سامانه سجاد به آدرس portal.saorg.ir توسط وزارت علوم راهاندازی شده است تا خدمات غیرحضوری را به دانشجویان داخلی و خارجی و همچنین اعضای هیئت علمی ارائه دهد. این سامانه به متقاضیان امکان میدهد بسته به نیاز و شرایط خود از خدمات مختلفی که ارائه میشود، بهرهمند شوند.
تمامی داوطلبانی که میخواهند از امکانات سایت پورتال سازمان امور دانشجویان استفاده کنند، باید ابتدا در سامانه سجاد ثبتنام کنند تا بتوانند درخواست خود را ثبت نمایند. همچنین دانشجویان غیرایرانی داخل کشور از طریق این سامانه میتوانند اقدام به تمدید گواهینامه، تمدید و دریافت اقامت و سایر امور مشابه کنند.
پس از تکمیل ثبتنام در سامانه سجاد، خدمات متناسب با اطلاعات وارد شده در پروفایل شخصی نمایش داده میشود. بنابراین، ضروری است که در مرحله ثبتنام از صحت و کامل بودن اطلاعات شخصی و تحصیلی خود، چه در حال تحصیل و چه فارغالتحصیل، اطمینان حاصل کنید.
بیشتر بخوانید: ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد sajed.iau.ir
نحوه ورود و ثبت نام به پورتال سازمان امور دانشجویان سجاد
دانشجویان، فارغالتحصیلان و سایر متقاضیان باید برای ثبت درخواستهای خود وارد پورتال سامانه جامع امور دانشجویان شوند و برای این منظور، ثبتنام در این سایت ضروری است. داوطلبان برای ورود به سامانه باید دارای رمز عبور باشند و در صورت فراموشی آن، میتوانند به بازیابی رمز عبور سامانه سجاد بپردازند. در ادامه مطلب، طریقه ورود و ثبت نام به پورتال امور دانشجویان سامانه سجاد برای دانشجویانی که تصمیم به استفاده از خدمات در این سامانه را دارند، آورده شده است.
آموزش ثبت نام در سایت سجاد
به منظور ثبتنام در پورتال سازمان امور دانشجویان (سامانه سجاد)، مراحل زیر را دنبال کنید:
- ورود به پورتال:
به پورتال سازمان امور دانشجویان به آدرس portal.saorg.ir وارد شوید و در صفحه اصلی روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.
2. پذیرش قوانین:
در صفحهای که باز میشود، فهرستی از قوانین نمایش داده میشود که شما باید با آنها موافقت کنید تا بتوانید به مراحل بعد بروید.
3. وارد کردن اطلاعات شخصی:
اکنون باید کادرهای مربوط به نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، شماره همراه، آدرس ایمیل و رمز عبور خود را پر کنید. توجه داشته باشید که پر کردن عناوین ستارهدار الزامی است. در هنگام وارد کردن اطلاعات به نکات زیر دقت کنید:
- کد ملی 10 رقمی بصورت عددی باشد.
- شماره همراه باید با 09 شروع شده و 11 رقمی باشد.
- ایمیلی معتبر وارد کنید که راه ارتباطی با سامانه و کارشناسان خواهد بود.
- رمز عبور شما باید شامل اعداد و حداقل 8 رقمی باشد.
- بهترین حالت استفاده از ایمیل یا جیمیل و شماره تلفن همراه شخصی خود می باشد تا برای اطلاع رسانی های بعدی دچار مشکل نشوید.
4. دریافت کد فعالسازی:
دو راه برای دریافت کد فعالسازی وجود دارد:
- تماس: با شماره همراه شما تماس گرفته میشود و کد فعالسازی خوانده میشود.
- پیامک: کد برای شما پیامک میشود.
مدت زمان در نظر گرفته شده برای ثبت کد، 5 دقیقه است. اگر از مهلت داده شده بگذرد، باید دوباره کد تهیه کنید.
5. خطاهای احتمالی:
اگر با کد ملی تکراری وارد سایت شوید، با خطا مواجه خواهید شد. برای رفع آن به بخش بازیابی رمز عبور بروید و مراحل بازیابی را انجام دهید.
6. ارسال اطلاعات:
با کلیک بر روی دکمه ارسال، نام کاربری شما که همان کد ملی است و رمز عبوری که انتخاب کردهاید، به ایمیلتان ارسال خواهد شد.
7. تکمیل اطلاعات و ثبت درخواست:
پس از اتمام مراحل قبل، میتوانید در همان هنگام یا در زمانی دیگر، اطلاعات خود را تکمیل و درخواست خود را ثبت کنید. اما در نظر داشته باشید که اگر ظرف یک ماه اطلاعات خود را تکمیل نکنید، حساب ایجاد شده شما حذف خواهد شد.
با انجام این مراحل، شما میتوانید بهراحتی در سامانه سجاد samane sajad ثبتنام کرده و از خدمات ارائه شده بهرهمند شوید.
آموزش ورود به سامانه سجاد
پس از تکمیل مراحل ثبتنام در سامانه سجاد، برای ورود به پنل کاربری خود به شکل زیر عمل کنید:
- کلیک بر روی گزینه “ورود”:
در صفحه اصلی سامانه، روی گزینه “ورود” کلیک کنید. - وارد کردن اطلاعات کاربری:
در صفحه ورود، کد ملی یا ایمیلی که در هنگام ثبتنام وارد کردهاید و رمز عبور خود را وارد کنید. - وارد کردن کد تصویر:
کد تصویر (CAPTCHA) نمایش داده شده را در کادر مربوطه وارد کنید. - ورود به پنل کاربری:
پس از وارد کردن اطلاعات صحیح، روی دکمه ورود کلیک کنید تا به پنل کاربری خود وارد شوید.
با انجام این مراحل، شما میتوانید به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کرده و از خدمات موجود در سامانه سجاد بهرهمند شوید.
نحوه ویرایش اطلاعات پروفایل سایت سجاد وزارت علوم
پس از انجام ثبتنام در سایت سجاد، دانشجویان میتوانند با استفاده از کد ملی و رمز عبور خود به سامانه سجاد وزارت علوم وارد شوند. در اولین ورود به portal.saorg.ir، لازم است که دانشجویان و متقاضیان فرم ثبتنام قطعی خود را تکمیل کنند تا پروفایل آنها تکمیل شود. در این فرم، اطلاعاتی همچون اطلاعات هویتی، اطلاعات دانشگاه و… باید وارد شود و لازم است دانشجویان تمامی اطلاعات را به دقت وارد کنند تا اشتباهی در آنها نباشد.
در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه در زمان ثبت، میتوانید مجدداً به portal.saorg.ir وارد شده و مراحل ویرایش اطلاعات و پروفایل خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که درخواستهای دانشجویان در این سامانه بر اساس اطلاعات و پروفایل شخصی آنها پردازش میشود. بنابراین، در زمان ثبت و یا ویرایش اطلاعات، دقت لازم را به خرج دهید تا با مشکلی مواجه نشوید.
بیشتربخوانید: آموزش ورود به سامانه پادا pada.medu.ir|ثبت نام-کارنامه
نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی در سامانه سجاد
یکی از امکانات سامانه سجاد، دریافت تاییدیه تحصیلی برای دانشجویان است. برای دریافت تاییدیه تحصیلی خود، دانشجویان باید مراحل زیر را دنبال کنند:
- تکمیل ثبتنام:
ابتدا باید ثبتنام خود را در سایت portal.saorg.ir تکمیل کنید. - ورود به بخش خدمات:
پس از ورود به سامانه، به بخش خدمات در قسمت راست صفحه بروید. - انتخاب بخش “اداره کل دانشجویان داخل”:
در منوی خدمات، روی عبارت “اداره کل دانشجویان داخل” کلیک کنید. - درخواست تایید مدارک:
اکنون بر روی “تایید مدارک دانشجویان داخل” کلیک کنید. - ادامه فرآیند:
درخواست تایید مدارک جهت ترجمه رسمی را انجام دهید. در این مرحله، توجه داشته باشید که در مرحله سوم فرآیند ثبت درخواست، باید مقاطع تحصیلی مورد نظر خود را در قسمت تکمیل (ویرایش) پروفایل وارد کنید.
با دنبال کردن این مراحل، میتوانید به راحتی تاییدیه تحصیلی خود را از سامانه سجاد دریافت کنید.
جمع بندی:
استفاده موثر از سامانه سجاد به دانشجویان امکان میدهد تا فرآیندهای مختلفی از جمله ثبت نام، دریافت تاییدیه تحصیلی و ویرایش اطلاعات را به صورت آنلاین و با سادگی انجام دهند، اما توجه به دقت و صحت در ورود اطلاعات اولیه و همچنین ویرایشهای بعدی بسیار اهمیت دارد تا از اشتباهات ممکن در فرآیندها جلوگیری شود و خدمات بهتری برای دانشجویان فراهم شود.
سوالات متداول:
۱. چگونه میتوانم تاییدیه تحصیلی از طریق سامانه سجاد دریافت کنم؟
برای دریافت تاییدیه تحصیلی از طریق سامانه سجاد، باید به سایت portal.saorg.ir مراجعه کرده و در بخش خدمات، به “اداره کل دانشجویان داخل” رفته و درخواست تایید مدارک را برای ترجمه رسمی ارسال کنید.
۲. چرا لازم است در هنگام ثبت درخواست، مقاطع تحصیلی خود را در قسمت پروفایل وارد کنم؟
وارد کردن مقاطع تحصیلی خود در قسمت پروفایل از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این اطلاعات مورد نیاز برای پردازش درخواستهای شما در سامانه سجاد است.
۳. چگونه میتوانم در سامانه سجاد ثبتنام کنم؟
برای ثبتنام در سامانه سجاد، به وبسایت portal.saorg.ir مراجعه کرده و مراحل ثبتنام را دنبال کنید.
۴. چگونه میتوانم ویرایش اطلاعات و پروفایل خود را در سامانه سجاد انجام دهم؟
برای ویرایش اطلاعات و پروفایل خود در سامانه سجاد، میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و به قسمت مربوطه بروید تا اطلاعات خود را بهروزرسانی کنید.
اگر مطلب یا تجربه ای دراین خصوص دارید که میتواند این مقاله را کاملتر کند در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید و بخش آموزشی را همراه ما مطالعه فرمایید.
نظرات کاربران