کارت ورود به جلسه
0

چگونه کارت ورود به جلسه کنکور بگیریم

در سایت سنجش، امکان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳ از طریق شماره کارت ملی وجود دارد. معمولاً تاریخ دریافت کارت چند روز قبل از تاریخ برگزاری نوبت‌های مشخص شده برای کنکور سراسری اعلام می‌شود. داوطلبان می‌توانند با ورود به بخش مربوطه در سایت کارت ورود به جلسه کنکور، اطلاعات مورد نیاز خود را وارد کنند و کارت خود را دریافت نمایند.

تمام داوطلبانی که به ثبت‌نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ پرداخته‌اند، برای شرکت در جلسه آزمون ملزم به دریافت کارت ورود به جلسه هستند. این کارت حاوی اطلاعات اساسی از جمله مشخصات فردی، شماره داوطلبی، سهمیه، زمان و مکان برگزاری آزمون و غیره است. داوطلبان می‌توانند با دریافت کارت ورود به جلسه، از صحت اطلاعات موجود بر روی کارت اطمینان حاصل کنند و در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

به‌طور معمول، زمان برگزاری کنکور سراسری هر سال توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود و به دلیل اینکه زمان دریافت کارت ورود به جلسه چند روز قبل از برگزاری آزمون است، داوطلبان می‌توانند تقریبیاً زمان دریافت کارت ورود به جلسه خود را پیش‌بینی کنند. در ادامه این مقاله از دیجی کورو، به‌منظور اطلاع‌رسانی و پاسخ به سوال چگونه کارت ورود به جلسه کنکور بگیریم، زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ و روش‌های دریافت آن را توضیح خواهیم داد.

زمان اعلام شده برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳

متقاضیان ثبت‌نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ و ثبت نام آزمون استخدامی باید قبل از برگزاری آزمون به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات ثبت‌نامی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. این کارت فقط در بازه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش قابل دریافت است.

تاکنون زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳ مشخص نشده است. اما منتظر می‌مانیم که این کارت همانند سال‌های گذشته، چند روز قبل از شروع آزمون قابل دریافت باشد. بلافاصله پس از اعلام زمان دقیق انتشار کارت ورود به جلسه آزمون سراسری ۱۴۰۳، اطلاع رسانی لازم در این صفحه ارائه خواهد شد.

داوطلبانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند، باید از زمان برگزاری آزمون مطلع باشند. برگزاری آزمون کنکور برای تمامی گروه‌های آزمایشی از جمله ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان، دو بار در سال برنامه‌ریزی شده است. برای آشنایی بیشتر داوطلبان با تاریخ برگزاری کنکور در سال جاری، توصیه می‌شود مقاله زیر را از دیجی کورو مطالعه کنند.

طریقه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1403

بعد از اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳، داوطلبان باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند. در این سایت، امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون برای دانش‌آموزان فراهم شده است.

سازمان سنجش چهار روش مختلف برای گرفتن کارت ورود به جلسه کنکور سراسری در نظر گرفته است. برای آشنایی داوطلبان با نحوه دریافت کارت ورود به جلسه، مراحل و راهنمای تصویری دریافت کارت آزمون ارائه شده است:

  1. ورود به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org
  2. انتخاب قسمت سراسری و کلیک روی لینک دریافت کارت ورود به جلسه کنکور
  3. وارد کردن رمز عبور و کد ملی هنگام ثبت‌نام
  4. ویرایش و تایید اطلاعات خواسته شده
  5. مطالعه اطلاعات روی کارت و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳

راهنمای طریقه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳

داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه خود، ابتدا از طریق مرورگر وارد سایت آزمون‌های سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org می‌شوند و قسمت سراسری را انتخاب می‌کنند.

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

از بین اطلاعیه‌های سازمان سنجش، گزینه “کارت ورود به جلسه کنکور” را انتخاب کنید. در صفحه جدیدی که باز می‌شود، کد ملی و رمز عبوری که در زمان ثبت نام دریافت کرده‌اید را وارد کنید.

 ورود اطلاعات برای دریافت کارت جلسه

پس از ورود به پورتال کاربری خود، داوطلبان می‌توانند اطلاعات ثبت‌نامی خود را مشاهده کرده و پس از تایید اطلاعات، کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳ را مانند نمونه زیر دریافت کنند.

دانلود کارت ورود به جلسه کنکور
مدارک لازم برای کارت ورود به جلسه کنکور اردیبهشت

پس از اعلام زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری، داوطلبان باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و کارت خود را دریافت نمایند.

نکته: ضمن توجه به این نکته که راهنمای تصویری ارائه شده در بالا مربوط به نحوه دریافت کارت ورود به جلسه در سال گذشته می‌باشد، هرگونه تغییراتی که در روند دریافت کارت در سال جاری رخ می‌دهد، این مقاله به‌روزرسانی خواهد شد. برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری، داوطلبان باید اطلاعات شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را داشته باشند و از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org اقدام کنند. در صورت عدم دسترسی به این اطلاعات، داوطلبان می‌توانند با مطالعه مقاله زیر، شماره پرونده و داوطلبی خود را بازیابی نمایند.

مقاله کاربردی: ثبت نام سامانه my medu.ir

طریقه ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳

صحت تمام اطلاعات، به ویژه اطلاعات درج شده بر روی کارت ورود به جلسه کنکور سراسری، اهمیت بسیاری دارد. هر ساله، با انتشار کارت ورود به جلسه، تعدادی از داوطلبان با اطلاعات نادرست بر روی کارت ورود به جلسه خود روبه‌رو می‌شوند. به منظور رفع این مشکل، سازمان سنجش امکان ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی در کنکور سراسری را فراهم کرده است.

بیشتر اطلاعات ثبت‌نامی به صورت آنلاین و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org قابل ویرایش است. با این حال، برخی اشتباهات در بخش‌هایی از کارت آزمون، تنها با مراجعه به باجه‌های رفع نقص سازمان سنجش کنکور سراسری قابل اصلاح است.

دانش‌آموزان با مشاهده جدول زیر، محل مراجعه برای ویرایش هر یک از اطلاعات مندرج بر روی کارت ورود به جلسه کنکور را می‌توانند مشاهده کنند. لازم به ذکر است که اطلاعات مندرج در این جدول مربوط به سال گذشته می‌باشد و در صورت وجود تغییرات در سال جاری، این مقاله به‌روزرسانی خواهد شد.

مکان و زمان ویرایش اطلاعات بر روی کارت ورود به جلسه کنکور سراسری
زمان مراجعهمکان مراجعهویرایش اطلاعات
حداكثر تا تاريخ 14 شهریور آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصيلیدر صورت وجود اشتباه در اطلاعات از قبیل نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، و شماره ملی،
سال اخذ و نوع ديپلم، كد دانش آموزی و منطقه اخذ ديپلم، وجود اشکال در نمرات  امتحانات نهایی و عدم ارسال آن به سازمان سنجش
سال و بخش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، عنوان مدرک پيش دانشگاهی، منطقه يا ناحیه اخذ مدرک پيش‌ دانشگاهی، كد دانش آموزی مقطع پيش‌ دانشگاهی
 لغایت 7 تیر ماهمراجعه به باجه های رفع نقص در صورت وجود اشتباه در اطلاعات مربوط به (جنسیت، دين، زبان خارجی امتحانی، معلوليت و بهيار)
درصورت وجود اشکال از قبیل فاقد مهر یا عكس بودن کارت ورود به جلسه، واضح نبودن عكس داوطلب و درج عكسی به جز عكس داوطلب
در صورتی که شماره داوطلب مندرج بر روی كارت شركت در آزمون چه به صورت عددی و يا به صورت حروف ناخوانا باشد.
آن دسته از داوطلبانی که یکی از بندهای (بند معلولیت) تقاضانامه ثبت نام را علامت‌گذاری کرده و پس از استعلام از سازمان بهزیستی، معلولیت آن‌ها تایید نشده است، لازم است با همراه داشتن گواهی معلولیت و کارت شناسایی معتبر، در بازه زمانی مشخص‌شده توسط سازمان سنجش، شخصا به نماینده سازمان سنجش در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.
داوطلبانی که از ثبت‌نام در کنکور سراسری 1403 عقب‌مانده‌اند، می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و درخواست ثبت‌نام خود را ارائه دهند.
تا روز برگزاری آزمونمراجعه به سایت سازمان سنجش  سری و سريال شناسنامه
محل تولد 
محل اخذ مدرک ماقبل ديپلم
محل اخذ مدرک ديپلم
وضعیت تحصيلی و اشتغال
سهميه 

سازمان سنجش حدود یک ماه پس از انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ در زمان مشخصی، نتایج نهایی را به صورت آنلاین و یکپارچه برای تمامی متقاضیان دانشگاه‌های سراسری اعلام می‌کند. دانش‌آموزان می‌توانند برای دریافت جزئیات اعلام نتایج نهایی کنکور به مطالعه مقاله زیر مراجعه کنند.

هزینه کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳

برای گرفتن کارت ورود به جلسه کنکور سراسری نوبت اول ۱۴۰۳ هیچ هزینه‌ای مورد نیاز نیست. داوطلبانی که فرآیند ثبت‌نام خود را در کنکور سراسری انجام داده‌اند، می‌توانند با ورود به سایت سنجش و وارد کردن اطلاعات لازم، کارت ورود به جلسه را بدون هیچ هزینه‌ای دریافت کنند.

با دریافت کارت ورود به جلسه کنکور نوبت اول ۱۴۰۳، داوطلبان باید اطلاعات درج شده بر روی کارت را بررسی کنند تا در صورت وجود مشکل، اقدامات لازم را برای حل آن انجام دهند. به همین دلیل، باجه‌های رفع نقص کارت ورود به جلسه در دسترس متقاضیان قرار گرفته‌اند تا مشکلات ممکن در این زمینه را به سرعت حل کنند.

پس از شرکت در کنکور سراسری در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، نتایج اولیه کنکور منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند در صورت مجاز به انتخاب رشته، فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. در واقع، شرکت در آزمون سراسری تنها معیار قبولی در کنکور اردیبهشت ماه نیست و متقاضیان باید با توجه به علاقه شخصی و شرایط بازار کار و رتبه کسب شده، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.

سوالات متداول:

  1. کارت ورود به جلسه کنکور چه زمانی منتشر می‌شود؟

در سال ۱۴۰۳، زمان دقیق انتشار کارت ورود به جلسه هنوز مشخص نیست، اما به‌طور معمول، احتمالاً کارت آزمون نوبت اول در اردیبهشت ماه منتشر می‌شود.

  1. نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور به چه صورت است؟

برای دریافت کارت ورود به جلسه کنکور، داوطلبان می‌توانند به شرح زیر عمل کنند:

  1. در زمان مشخص شده توسط سازمان سنجش، به وب‌سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند.
  2. وارد سایت شده و به بخش مربوط به کنکور سراسری وارد شوند.
  3. از طریق شماره داوطلبی و کد ملی، وارد حساب کاربری خود شوند.
  4. پس از ورود به حساب کاربری، بخش مربوط به دریافت کارت ورود به جلسه کنکور را پیدا کرده و دستورالعمل‌های داده شده را دنبال کنند.
  5. در نهایت، با اطلاعات صحیح، کارت ورود به جلسه کنکور را دریافت کنند و آن را چاپ کرده و به همراه خود برای حضور در آزمون ببرند.
  1. آیا می‌توان اطلاعات کارت ورود به جلسه را ویرایش کرد؟

برخی از اطلاعات در سایت قابل ویرایش هستند، اما برای ویرایش برخی دیگر از اطلاعات، باید به باجه‌های رفع نقص مراجعه کرد.

4.برای کارت ورود به جلسه کنکور چه مدارکی لازم است؟

مدارک لازم برای ورود به جلسه کنکور، به عنوان اولین و مهم‌ترین مدرک، باید همواره همراه خود داشته باشید. این کارت، حدود چند روز قبل از آزمون، بر روی وب‌سایت سنجش قرار می‌گیرد.

ضمناً، حضور در جلسه کنکور بدون داشتن کارت ملی امکان‌پذیر نیست؛ از این رو، ضروری است که کارت ملی خود را همراه داشته باشید. این کارت، به شما اجازه می‌دهد که هویت خود را در جلسه آزمون اثبات کنید و اطمینان حاصل شود که فردی به جز شما در جلسه حاضر نیست. برای اطمینان بیشتر، ممکن است شناسنامه خود را نیز به همراه داشته باشید.

5.رمز عبور دریافت کارت ورود به جلسه کنکور؟

پس از ورود به آزمونهای سازمان سنجش کد ملی و رمز عبوری که زمان ثبت نام دریافت کرده اید، را وارد کنید و کارت ورود به جلسه کنکور سراسری را دریافت کنید.

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *